

Yazın artan sıcaklardan dolayı her şey gibi makyaj yapmak da bir kabusa dönüşebiliyor
Makyaj yapmak neredeyse bütün kadınların vazgeçemediği bir şeydir. Kadınların güzelleşmek uğruna yaptıkları makyaj malzemelerinin birçoğunun içinde kadınların sağlığını çok ciddi tehdit eden kimyasal maddeler bulunmaktadır. Kimyasal madde olmayan makyaj malzemeleri ise, uzun süre cilt üzerinde bırakıldığında çevrenin ve kirli havanın etkileri terleme yolu ile cildin alt tabakasına geçerek, sivilcelere, aknelere ve çok ciddi, cilt enfeksiyonlarına ve hatta cilt kanserine sebep olabiliyor. Hüseyin Kılıçoğlu Gazetemiz 40 Arena’ya yazın makyaj yapılmaması hakkında açıklama yaptı. Kılıçoğlu yaptığı açıklamada şu ifadelerine yer verdi: Fondöten ve kapatıcılar, cildin hava ile irtibatını tamamen kestiği için, cildi havasız bırakıyor. Doğal ortamından uzaklaşan cilt, havasız kaldığı için, diğerlerine göre çok daha çabuk yaşlanıyor. Sizinde belki çevrenizde yaşayan insanlardan fark ettiğiniz gibi, uzun yıllar boyunca makyaj yapmış bir kadının, 15.20 yıl sonra cildi makyajsız yüzüne bakılmayacak bir hal alır. Bizden bir iki kuşak önce yaşamış babaannelerimizin ciltlerini hatırlarsanız, hayatları boyunca hiç makyaj yapmadıkları için 70 yaşında dahi pamuk gibi ve pürüzsüz bir yüzleri vardır. Gençlik yıllarında makyaj yapan, yaşlı ninelerin ise, o yaşlı hallerinde bile makyajsız yüzlerine bakılmaz. Günümüzde çok ucuza en adi malzeme ile yapılmış belki binlerce çeşit kozmetik ürünleri satılmaktadır. Özellikle ergenlik dönemindeki, on dört on beş yaşındaki genç kızlar, belki paraları sadece ucuzlarına yettiği için, çoğu ruhsatsız olan ve merdiven altı üretilmiş, hiç bir sağlık denetiminden geçirilmemiş ürünleri kullanmaktalar. Ne yazık ki, bu genç kızlar, ergenlikten dolayı çıkan sivilceleri kapatmak için, fondöten, kapatıcı pudra gibi, en zararlı makyaj malzemelerini çok fazla kullanmaktadırlar. Bir çoğu, makyajın nasıl temizlendiğini bile bilmediği için, sabah kalkıp yüzlerini yıkayıncaya kadar, makyajları ciltlerinde kalmaktadır. Bu şekilde bilinçsizce yaptıkları makyajlar, 30 yaş gibi çok genç yaşlarda bile, 45 yaşındaki bir kadın görünümünde olmalarına sebep olacaktır. Anne ve Babaların çocuklarını bu konuda bilinçlendirmeleri çok önemlidir.
Birçok kadında ne yazık ki, bakımlı olmak ile makyaj yapmayı birbiri ile karıştırıyor. Bakımlı olmayı makyaj yapmak zannediyorlar. Bakımlı olmak demek temiz ve düzenli giyinmekle ve cildin üzerinde zamanın ve kirli hava ile çevrenin etkilerini en aza indirmek için, uygulanan cildin gerekli vitaminlerini sağlayan maskeler ile yapılır. Özellikle çalışan kadınlar, yaptıkları iş gereği her gün makyaj yapmak zorunda kalırlar. Bu şekilde her gün makyaj yapmak zorunda olan kadınlar, makyajın ciltlerine verdiği zararları en aza indirmek için, uygulamaları gereken bir kaç yöntem vardır.
Cildinizin yapısı yirmili yaşlarda oturacağı için, yirmi yaşından önce kesinlikle makyaj yapmaya başlamayın. Her zaman doğal kozmetik ürünlerini tercih edin. Kullandığınız makyaj ürünlerinin kalitesinden hiç bir koşulda taviz vermeyin. Eve döndükten sonra, cildinizdeki makyajı, makyaj temizleme sütü veya gül suyu ile mutlaka temizleyin. Makyajı temizledikten sonra, cildinize vitamin içeren nemlendirici krem sürün. Cildinizin durumuna göre 1 hafta ya da 10 günde bir, dinlendirici bakım maskesi uygulayın. Makyajı temizledikten sonra cildinize, tıpkı annelerinizin uyguladığı gibi salatalık yapıştırarak da, cildinizin gün boyu kaybettiklerini geri verebilirsiniz. Satın aldığınız kozmetik ürününün içeriğinde, adı duyulmuş bazı kanser yapıcı maddelerin olup olmadığını dikkatli bir şekilde kontrol edin.” ifadelerini kullandı.
HABER:ELİF GÜRLER









